Το δίλημμα

Περίμενα λίγο καλύτερο τέλος. Ισως να ήταν υπερβολική η αισιοδοξία, αλλά δεν ήθελα να έχω (και άλλες) εικόνες από φουσκωτά ανθρωπάκια δίπλα στο γήπεδο, ξύλο απ’ έξω, , την φάτσα του Σπάθα, λαϊκισμό στην εξέδρα, πρωτοσέλιδα, μαϊμούδες και άλλες βλακείες. Αλλά έτσι παίζεται το παιχνίδι, έρπεπε να το περιμένω.

Μικρά συμπεράσματα: Ο Σπάθας θύμισε κακές εποχές χωρίς πολύ στίλ. Μετά την ΑΕΚ που έφαγε κανονική πιστολιά στο ξεκίνημα της τραγικής της χρονιάς, ο ΠΑΟΚ μπορεί να δικαιούται να γκρινιάζει για κάτι που θα μπορούσε να εκληφθεί και ως στήσιμο. Αυτή η κάρτα στην αρχή είναι άκομψη, θυμίζει τσαμπουκά σε ταινία του Γαρδέλη. Νόμιζα πως φέτος υπήρχε τουλάχιστον καλύτερη σκηνοθεσία. Ωστόσο: Πίσω απ’ αυτό γεννιέται το παλιό δίλημμα, που ένας οπαδός της ΑΕΚ το έχει ακούσει (σίγουρα) περισσότερες φορές και από τον ύμνο του Φοίβου: να κατηγορήσεις την ομάδα σου που λιποψύχησε ή τα κοράκια που δεν σε έπαιξαν. Ιδού το ερώτημα. Νομίζω πως η αλήθεια είναι πάλι στη μέση. Ο ΠΑΟΚ κώλωσε όπως όλοι μέσα μας περιμέναμε, δεν ξέρω γιατί, αλλά φαινόταν, αλλά ο Σπάθας τον βοήθησε να τελειώσει πιο εύκολα. Τώρα πως αυτό μετατρέπεται σε έναν επικοινωνιακό πόλεμο επιπέδου troktikou δεν θέλει πολύ σκέψη: Ετσι παιζεται η μπάλα στην Ελλάδα. Και επειδή το ξέρουν και οι ίδιοι οι παίκτες, όταν τα πράγματα στραβώνουν κατευθείαν βρίσκουν δικαιολογίες. Ετσι τα διαβάζουνε, έτσι τα λένε. Η το αντίστροφο, αλλά δεν έχει σημασία.

Κλασικό παράδειγμα ο Πανόπουλος που δεν βλέπει πως η ομάδα του δεν έχει παίξει ποτέ μπάλα τα τελευταία 10 χρόνια, μουρμουράει λες και δεν ήταν ο Περίεργος του Γουρουνιού, τότε που ο Γκαγκάτσης ήταν ακόμα αθώος. Κάπου είδα μέχρι και τον Μητρόπουλο να μιλάει για διαιτησία αυτή την αγωνιστική, Θεε μου, σαν να βγει σε πορεία ο Βουλγαράκης που να ζητά τα κλεμμένα πίσω.

Και φυσικά γκρίνιαξε και ο Ζαγοράκης. Γιατί ο Ζαγοράκης, είπαμε, ποτέ δεν το έπαιξε αθώος, όσο και αν ο Κόλκας τον θεωρεί ανώτερο του Ιησού . Ξέρει πως παίζεται το παιχνίδι, πως να χαϊδέψει αυτιά, να κερδίσει φίλους και γενικά πως αναπνέει η Σαλονίκη. Ποτέ δεν ήθελε να το παίξει Ντέμης, πάω κόντρα στο ρεύμα και θα ατα άλλαξω όλα, Νικολαϊδης. Η κατάληξη του τελευταίου γνωστή, με την Lady Gaga ασχολείται.

Εμένα, σορυ για το ξενέρωμα προς Θεσσαλονίκη μεριά, με ενδιαφέρει λίγο τι θα γίνει στο ντέρμπι. ΟΚ, ο ΠΑΟ το πήρε, φίλος μου τραπεζικός υπάλληλος ετών 31, μου ανακοίνωσε πως θα πάει «χασισωμένος» (ετσι ακριβώς το είπε, βάζελος είναι) στο γήπεδο για να γλεντήσει , ο Σισέ θα βάψει πράσινα τα φρύδια του, τα πρωτοσέλιδα θα ζητάνε αίμα και όταν αρχίσει το παιχνίδι νομίζω πως τίποτα απ΄’ όλα αυτά δεν θα ισχύει. Εχει ενδιαφέρον να δω αν ο Ολυμπιακός, ότι πιο τραγικό κυκλοφορεί στα παγκόσμια γήπεδα με την ετικέτα του «διεκδικητή», έχει δυνατότητα να σώσει την αξιοπρέπεια του. Πάντως αυτοί που μιλάνε για εύκολες «4αρες» δεν θυμούνται το παρελθόν.

Επίσης, για κάποιον λόγο συγκινούμαι με την ιστορία του Γιώργου Μπάρκογλου, πολύ συνέπεια το παλληκάρι, πάντα σε άδεια γήπεδα, πάντα άνω του μετρίου.

Τέλος, για κάποιον αδιευκρίνηστο λόγο, ο τραυματισμός του Μπέκαμ, με στεναχώρησε πραγματικά. Δεν ξέρω γιατί.

rabe

Advertisements

12 thoughts on “Το δίλημμα

  1. Πολύ σωστός για τον Μπάρκογλου. Ανήκει σε μια κατηγορία παικτών αδικημένων που κάναν κατά βαση ένα λάθος : Κακή επιλογή μάνατζερ. Δεν ξέρω αν έχει την απαιτούμενη ποιότητα να παίξει βασικός σε μεγαλη ομάδα, αλλά σίγουρα υπάρχουν ίδιοι και χειρότεροι παίκτες από αυτόν να στολίζουν τους πάγκους τους.

    Ακόμα σωστότερος για τον Μπέκαμ. Προφανώς το παληκάρι φταίει που γεννήθηκε ωραίος γκόμενος και όχι ο Μαραντόνα. Τον βγάλανε άμπαλο επειδή η φανέλα του πουλούσε περισσότερο από την φανέλα των μπαλών, φορτώνοντας του τα βάρη της σημασίας του μάρκετινγκ στο σύγχρονο καπιτάλισμό. Ωστόσο θαρρώ ότι όποια φανέλα φόρεσε (εκτός απο των Γκάλαξυ για την οποία δεν έχω άποψη)την μάτωσε, δημιούργησε προβλήματα στους προπόνητες τους που συνήθως δεν συνάδουν με το μέγεθος του τραπεζικού του λογαριασμού και της σημασίας του για την οικονομική βιωσιμότητα των ομάδων για τις οποίες έπαιξε και καταδέχτηκε να μάθει στα thirties του ακόμα και την θέση του ανυντικού χαφ για να χωρέσει σε ενδεκάδες.
    Και πάντα τον αντιμετώπιζαν με δυσπιστία επειδή τον γουστάρουν οι γκόμενες και τον μιμούνται τα αγόρια. Λες και τριγύρω μόνο στο ποδόσφαιρο συμβαίνει αυτό το «παραδοξο» φαινόμενο.

  2. Δεν αντέχεται τόσος σχολιαστικός πολιτισμός και τόση βιτριολική τέχνη σε τόσο λίγες αράδες, Ομηρε και Ράμπε.

    Κρίμα, κι είχα πάρει την ανηφόρα για Τέμπη
    (έκανα στάση στον παλιό Λεβέντη για βανδαλισμό τουαλέτας, «Ορίτζιναλ 21, Μαρούσι Κλαμπ» κι έτσι)

    Μασέγκο.

    ΥΓ Ελπίζω να μην είναι συμπέρασμα-κατακάθι ότι ο Ντεμοκράτης κατέληξε να γίνει Τριανταφυλλίδης επειδή ήταν τόοοοοοσο επαναστάτης που τον ξέρασε το σύστεμ. Είπα μήπως…
    ΥΓ2 Οι τεσσάρες ποτέ δεν έρχονται εκεί που τις περιμένεις – και αυτό το έχουμε νιώσει όλοι ανεξαιρέτως οι οπαδοί στο πετσί μας τα τελευταία χρόνια.

  3. Με ειπες κατακαθι; Θες να τα λυσουμε ολα αυτα καπου στο κεντρο για να μην τραβιομαστε στα Τεμπη;
    Οχι ρε για τον Ντεμη το συμπερασμα μου ηταν πως με την καταλληλη δοση κολακων, θεωρησε πως ειναι τοοοσο μπροστα που θα μπορουσε να αλλαξει την ιστορια μονος του. να δημιουργησει μια trendy πραγματικοτητα οπου ολοι θα φοραμε φουλαρια, θα ακουμε ευκολη ποπ (εσχατως και ροκ) και θα χειροκροτουμε αυτον που μας εκανε αρσεναλ. μεχρι που τα πραγματικα λαμογια του εβαλαν το φουλαρι στο τζιπ και τον εδιωξαν.

    πρεπει επισης να γραφτει καποια στιγμη ποστ με τους πιο γελοιους τσαμπουκαδες. η εικονα βανδαλισμων στις τουαλετες του Λεβεντη ειναι τοσο ομορφη.

  4. Δεν είχα προσέξει στη φώτο τους επικούς Λεωνί Βοκολώ και Κώστα «Γερμανό» Κωνσταντινίδη.
    Και ο Μαχλίτο -χρυσό παπούτσι στην Ευρώπη το ’96- βεβαίως βεβαίως. Να τα λέμε και να τα
    γράφουμε και αυτά κύριοι. Συγκινήθηκα. Κάποια στιγμή, θα δώσω details για επεισοδιακό
    τελικό με Άρη στην Πάτρα. Πέτρες, μπουκάλια, αλκοόλ και βρώμικες τουαλέτες ινκλούντεντ.
    Και πλαστά εισιτήρια.

    Μίρσα.

  5. συμφωνω απολυτα με τους κυριους για τον μπεκαμ…
    εκανα κι ενα παραληρημα α λα ρουβιτσα χθες στην εκπομπη…και ο λογος που επισης στενοχωρεθηκα για τον τραυματισμο του ειναι ο εξης: ο τυπος την ημερα που υπεγραψε στα σουπερ μαρκετ «Γαλαξιας» ουσιαστικα μας ομολογησε οτι δεν τον νοιαζει πια η μπαλα, δεν εχει τιποτα να κερδισει απ’ αυτην αρα μπορει να αραξει και να περιφερει αρκετα πλουσιοπαροχα το πσαρκιο του εκει που πασαρελευει η βικτορια…αλλα αυτο το μουντιαλ ξερεις οτι το ηθελε, γι’ αυτο γυρισε στη μιλαν εστω και ως μισοαναπληρωματικος…γουσταρε την τελευταια παρασταση εξιλεωσης για την κοκκινη του ’98, το χαμενο πεναλτι του 2004 κτλ. … αλλα η ιστορια οριστικα του εδωσε πιο ωραια φατσα και πιστωτικη απ’ ότι τύχη…

  6. Στον τελικο της Πάτρας ήμουν μέσα. Παρακολούθησα ως άλλος Ξέρξης από τα δημοσιογραφικά του γηπέδου, ιδρωμένους αστυνομικούς διορισμένους επί παλιού ΠΑΣΟΚ να οδηγούν τις πορείες του Ολυμπιακού και του Αρη την μια πάνω στην άλλη. Και μετά να τρέχουν πανικόβλητοι. Απόλαυσα τους Raining Pleasure να παίζουν μέσα στο γήπεδο και δίπλα τους να πετάνε καδρόνια και να ανοίγουν κεφάλια. Και γύρισα στην Αθήνα το βράδυ, με την Ελενα Παπαρίζου να έχει σηκώσει την ευρωπαϊκή κούπα και τύπους να έχουν βγει στους δρόμους για να πανηγυρίσουν. Κλείστηκα στο σπίτι μου για μια εβδομάδα μετά από εκείνο το Σάββατο.

  7. Οι προτάσεις του Μάρκο περί Μπέκαμ αίρουν την απόφασή μου να γράψω επιπλέον σχόλιο. Τα είπες όλα μάστορα.

    Μικρή παρατήρηση -και το ξέρω ότι γίνομαι ball-breaker- η συνήθης γραφή του τίτλου, την οποία αποδέχονται και όλα τα εγχειρίδια γραμματικής και ορθογραφίας, επιβάλλει δύο ‘μ’ και όχι δύο ‘λ’. Εκτός αν είναι η σαλλλονικιώτικη προφορά και θέλει να προσδώσει αντίστοιχο υπονοούμενο. Αν αδιαφορούμε ούτως ή άλλως για τις ορθογραφικές σταθερές, τότε αντιπροτείνω τη γραφή «δείλιμμα», με την ετυμολογία στην ποιητική λέξι «δείλι», δηλαδή το σούρουπο. Το οποίο ακολουθούν τα μαύρα μεσάνυχτα και τα οποία γνωρίζετε πως δεν αργούν. Αν δεν έχουν ήδη έρθει δηλαδή, στο έρμο αυτό πρωτάθλημα…

  8. Χθες άκουγα μόνο σαλονικιώτικα ράδια και δεν το μετανιώνω. Μια χαρά πέρασα. Έπρεπε με κάποιο τρόπο να ξεπλύνω την ντροπή που, αντί να κάτσω να δω το ματσάκι την Κυριακή, πήγα-ο θολοκουλτουριάρης-σε φεστιβάλ (προώθησης-προπαγάνδισης-ουστ-η Μέρκελ έβαλε το χεράκι της σίγουρα) γερμανόφωνου πολιτισμού.
    Bill

    ΥΓ1 Ό,τι και να λέτε, τα μΠΑΟΚια έχουν δίκιο. Τα καταλαβαίνω. Θοδωρή γίνε πιο καυστικός. Στο ζητάει και ο Κόλκας.
    ΥΓ2 Ετικέτα «διεκδικήτριας» είχε και η ΑΕΚ μέχρι πριν πολλούς μήνες. Έχω πάψει εδώ και καιρό να μας παίρνω στα σοβαρά. Μπορεί τα οικονομικά να τα γουστάρω, αλλά μόνο οταν αυτά έχουν γίνει ιστορία. Τα ρεπορτάζ τα προσπερνάω. Το τι συμβαίνει πραγματικά με την ΑΕΚ αυτά τα χρόνια θα το μάθω μόνο οταν αποφασίσει να κάνει κάποια σχετική μελέτη ο Mazower. 50-sthing είναι. Ελπίζω να προλάβει.
    ΥΓ3 Θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον να ασxοληθεί με αυτό ο Hobsbawm («Η εποχή της ντεμοποίησης» και «Η εποχή της αποντεμοποίησης»), αλλά είναι πάνω απο 90. Δεν προλαβαίνει με την καμία.
    ΥΓ4 Αλληλεγγύη στους ρεπόρτερ της ΑΕΚ.
    ΥΓ5 Αλληλεγγύη και στον Ντέιβιντ.
    ΥΓ6 Λίγα τα λόγια σας για τον Πανόπουλο. Θα σας στείλω κάτι φιλαράκια απο Ξάνθη.
    ΥΓ7 Τα εισιτήρια του γηπέδου τα κρατάμε μαζί με τις υπόλοιπες αποδείξεις για την εφορία?
    ΥΓ8 Νομίζω οτι το «δίλλημα» γράφεται με 1 λάμδα και 2 μι.
    ΥΓ9 Άστο. Γάμα το. Σε ποδοσφαιρικό βλογ είμαστε. Πες οτι το παραπάνω ΥΓ δε γράφτηκε ποτέ.

  9. και επειδή έχει δίκιο ο φίλος ότι πολύ το εκπολιτίσαμε συμπληρώνω, τώρα που τα μυαλά μου επανήλθαν στη θέση τους :

    ΠΑΟΚ και ας μη γαμήσω ποτε

    ΠΑΟΚ και ας μη πάρω πρωτάθλημα ποτέ

    ΠΑΟΚ και ας τρώω σουβλάκι καλαμάκι και μπουγάτσα μόνο με κρέμα μια ζωή (το χόντρυνα)

    ΠΑΟΚ και με Γιώργο Μίνο πρόεδρο

    ΠΑΟΚ και με 11 Τριανταφυλους Μαχαιρίδηδες, Μαριφαλίεφ και Αχιλέες Ζαφειρίου στην 11δα

  10. ομηρε…

    με όλη μου τη λιθουανική αγάπη σου εύχομαι να πετύχεις το νούμερο 1…
    το 2ο είναι εξασφαλισμένο

    ζσουτης

  11. με όλη τη γεωργιανή μου αγάπη, το 2ο είναι όντως εξασφαλισμένο. Το καταλάβανε και οι πέτρες αυτό το σουκού.

    Όσο για το πρώτο θενξαλοτ, το ίδιο εύχομαι και δι υμάς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: